Czy Świat Cieni jest skomplikowany?- wyjaśnienia




"Tysiące lat temu Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią człowieka i stworzył rasę Nefilim, pół ludzi, pół aniołów, zdolnych do niszczenia demonów. Mieszańcy przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela. Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed demonami, które podróżują między wymiarami niszcząc wszystko na swej drodze i żywiąc się ludzką energią. Obowiązkiem Nefilim jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki. Innymi słowy są wyniosłymi stróżami ładu świata."
”Bary przepełnione tłumami wilkołaków, mniej lub bardziej bogato odzianymi, arystokratyczne przyjęcia u dostojnych wampirów w ich pięknych pałacach, na których sporadycznie pojawi się kilku czarodziejów: oto realia świata w którym żyjesz. Jednak aby porządek i spokój miały miejsce w Nowym Jorku, nad rozkapryszonymi odmieńcami władzę sprawują Nefilim – Nocni Łowcy. Wampiry nie mogą pić ludzkiej krwi wbrew woli człowieka, wilkołaki w czasie pełni powinny się trzymać z daleka od potencjalnych ofiar – w innym wypadku ich gardła spotkają się z szybkim ostrzem noża serafickiego.


Zaś demony powinny zostać w piekle, gdzie ich miejsce.

Inaczej gorzko zapłacą za swój brak rozsądku."

Nocni Łowcy 


Potomkowie anioła Razjela i ludzi. Ich obowiązkiem jest chronienie ludzkości i pilnowanie Podziemnych. Inne określenia: Nefilim, Łowcy Cieni.

Runy 

Starożytne znaki, które Nefilim wypalają na skórze. Dają im różne moce, w zależności od danej runy. Niektóre są trwałe, np: mnemosyne (pamięci), parabatai, a niektóre tymczasowe, np: Iratze (leczniczy), które blakną i tworzą bliznę, po "wykonaniu" zadania.
Uwaga: Run mogą używać tylko Nefilim. Przyziemnych i Podziemnych zabiją w bardzo nieprzyjemny sposób.

Stela

Narzędzie, kształtem przypominające różdżkę, służące do wypalania run.

Serafickie miecze

Broń Nocnych Łowców. Aby je ochrzcić, zanurzają je w wodzie fontanny, stojącej przez budynkiem Rady. Muszą powtórzyć specjalną formułkę, a na koniec powiedzieć imię wybranego anioła. Potem, podczas walki, gdy przy mieczu krzykniesz to imię, on rozbłyśnie, a rany, zadane demonom takim mieczem, nie goją się. Przyziemni umierają w męczarniach. Wykonane są z adamasu.

Clave, Idrys, Alicante

Clave są to wszyscy dorośli Nefilim. 
Idrys to państwo Nocnych Łowców, znajdujące się między Francją, Niemcami i Szwajcarią. Żaden Przyziemny nie może wejść na jego teren. Gdy przekroczy jego granice, zostanie przeteleportowany na przeciwległy koniec. Podziemni mogą wchodzić tylko na zaproszenie Rady.
 Alicante jest stolicą Idrysu i zarazem jedynym miastem. Zwane jest Miastem Szła, od szklanych wież, które chronią miasto przez wtargnięciem demonów.

Rada Nefilim

W Radzie zasiadają przedstawiciele Nefilim, a po Ciemnej Wojnie (patrz: shadowhunters.wikia) do Rady dołączyli również przedstawiciele Podziemnych.

Parabatai

Nefilim, których trwale łączy runa parabatai. Są oni związani duszą i są sobie bliżsi niż bracia. Zazwyczaj czujesz, gdy coś dobrego lub złego dzieje się z twoim parabatai. Gdy twój parabatai umiera, twoja runa zaczyna boleśnie blaknąć i obficie krwawić. Gdy walczysz z parabatai, robisz to lepiej niż samemu.

Cisi Bracia, Miasto Kości, Żelazne Siotry, Adamansowa Cytadela

Cisi Bracia są to swego rodzaju zakon. Są bardzo tajemniczy i mieszkają w Mieście Kości, wielkim grobowcu Nefilim. Wejście do miego znajduje się na cmentarzu Przyziemnych na Manhattanie. Zajmują się oni leczeniemi i wspieraniem Nocnych Łowców ich walce z demonami.
Żelazne siostry również są zakonem, jeszcze bardziej tajemniczym i oddalonym od cywilizacji niż Cisi Bracia. Przez okrągły rok zamienią ze sobą tylko kilka słów i nigdy nie wychodzą na zewnątrz (wyjątek: kupowanie adamasu i wykradnięcia się). Tworzą broń dla Nefilim z adamasu. Tylko one znają technikę jego obróbki. Ich siedzibą jest Adamansowa Cytadela.

Brama

Rodzaj portalu, stworzony przez Herny'ego Branwella i Magnusa Bane'a. Gdy do niego wejdziesz, musisz bardzo dokładnie wyobrazić sobie miejsce, do którego chcesz się przeteleportować. Inaczej zostaniesz na zawsze między przestrzenią.

Przyziemni

Są to zwykli ludzie. Nefilim mają ich w głębokim poważaniu i uważają za słabych, bo żyją w kłamstwie (w końcu uważają, że Świat Cieni nie istnieje). Zdarza się czasami, że posiadają Wzrok: umiejętność, dzięki której widzą Świat Cieni. Wtedy runy uktywające Nefilim albo czary Podziemnych na nich nie działają.

Podziemni

Wszyscy czarownicy, wampiry, faerie i wilkołaki. Są potomkami demonów.

Czarownicy

Podziemni władający magią. Posiadają tzw. znamiona czarownika, czyli lepiej lub mniej widoczny znak, że ta osoba jest magiczna. Niektóry mają niebieską skórę, jak Catarina albo zieloną, jak Ragnor. Kocie oczy jak Magnus. Baranie rogi. Psie uszy. Żyją zazwyczaj samotnie. Są oni pół demonami i pół ludźmi (jedno z rodziców jest demonem, najczęściej demon zabija lub ogłusza osobę, a potem zmienia się w nią. Pod tą postacią płodzi dziecko) Inne określenia: Dzieci Lilith. Nazywają się tak, ponieważ Lilith stworzyła pierwsze demony, a czarownicy są ich potomkami.

Wampiry

Żywią się krwią, polują w nocy. Nie mogą żywić się ludźmi bez ich pozwolenia, inaczej zginą od serafickiego miecza. Żyją w klanach, mają króla/ królową i zastępcę. Inne określenie: Dzieci Nocy. Wampirem możesz stać się przez ugryzienie i przez pewien czas jesteś nazywany pisklakiem.

Faerie

Według legendy są to pół demony, pół anioławie. Przez krew anioła nie mogą kłamać, ale są mistrzami kreatywnej prawdy. Mieszkają na Jasnym lub Ciemnym Dworze. Wejście do Jasnego Dworzu znajduje się na jeziorze na Manhattanie, pod odbiciem księżyca. Faerie rządzi Królowa Jasnego Dworu. Faerie możesz się tylko urodzić. Według mnie, ta rasa Podziemnych jest najokrutniejsza, ponieważ można je porównać do ludzi bez serca, którzy torturują dla zabawy. Inna nazwa: wróżki.

Wilkołaki

Żyją w watachach. Mniej doświadczone wilkołaki zamieniają się podczas pełni, starsze- już nie.  Wilkołakiem możesz się stać przez ugryzienie lub przez urodzenie się wilkołakiem. W watachach jest szef oraz jego zastępcy, tzw. dwójka i trójka.

Biała Księga

Księga z czarami, bardzo potężnymi i w większości zakazanymi. Nikt nie wie jest.


Gdyby coś jeszcze było dla was niejasne, napiszcie w komentarzu. Postaram się to jak najszybciej wyjaśnić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz